Залучення студентів аграрних вузів до занять фізичним вихованням на основі їхніх потреб у руховій активності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31548/humanhealth.2.2023.7

Ключові слова:

фізичне виховання, студенти, мотивація, рухова активність

Анотація

В статті розглядаються питання залучення студентів аграрних вузів до занять фізичним вихованням з урахуванням їхніх потреб у руховій активності. Аналізуються важливі аспекти цього процесу, включаючи індивідуальні потреби та інтереси студентів, створення сприятливих умов для занять фізичною активністю, моніторинг та підтримку студентів у їхній фізичній активності, а також співпрацю між адміністрацією вузу та студентськими організаціями. Стаття має на меті вивчення у студентів формування мотивації до занять фізичним вихованням на основі врахування їхніх потреб у руховій активності. В досліджені використані аналіз та узагальнення літературних даних, методи педагогічного спостереження, опитування та проведено педагогічний експеримент. В експерименті взяли участь 180 студентів 1-го та 2-го курсів, які були поділені на контрольну групу, де займалися фізичним вихованням за системою загальної програми та експериментальну групу, в якій зі студентами проводилися заняття фізичним вихованням на основі врахування їхніх потреб у руховій активності. Визначено мотиваційно-ціннісне ставлення студентів до занять фізичним вихованням та виділено такі компоненти: руховий, емоційно-вольовий та когнітивний. Критеріями оцінки сформованості рухового компоненту був рівень розвитку фізичних якостей; емоційно-вольового – задоволеність студентів заняттями фізичним вихованням; когнітивного – прояв активності та інтересу до регулярних занять фізичним вихованням. Робота зі студентами у експериментальній групі змінила їхнє ставлення до занять фізичним вихованням. Кількість студентів в експериментальній групі з пасивно-негативним рівнем знизилася (на 11,9 %). Зменшилося, хоч і незначно, кількість студентів з індиферентно-нестійким рівнем (на 6 %). У той же час, збільшилася кількість студентів з позитивно-стійким рівнем (на 17,9 %).

Разом із мотиваційно-ціннісними компонентами ставлення визначалися й рівні потреб студентів у руховій активності: пасивно-негативний; індиферентно-нестійкий; позитивно-стійкий.

У ході дослідження установлено, що проведення занять з урахуванням потреб студентів у руховій активності, позитивно змінило їхнє ставлення до фізичного виховання та спорту, покращилося відвідування занять.

Посилання

Dzenzelyuk, D. O. (2020). Atti-tude of students of higher education institutions to health-forming compo-nents / D. O. Dzenzelyuk, O. O. Pan-tus, K. V. Plotitsyn. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Se-ries 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. of science works Kyiv: M. P. Drahomanov NPU, published. Vol. 3 (123). P. 4247.

Filatova, Z. I. (2023). The rela-tionship between students' motivation for aquafitness classes and their level of physical fitness / Z. I. Filatova, M. V. Yevtushok, B. R. Antonevich. Sci-entific journal of the National Peda-gogical University named after M. P. Drahomanov. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical cul-ture (physical culture and sport): coll. of science works - Kyiv: Mykhailo Drahomanov State University, Vol. 3K (162). P. 409413.

Hryban, G. P. (2020). Ways of forming the system of physical educa-tion of students of higher educational institutions of Ukraine. Physical edu-cation, 83.

Khomych, A. V., & Khomych, O. G. (2023). Motivational compo-nent in physical culture. In Medico-biological problems of physical edu-cation of different population groups: materials of the IX science. practice conference (November 23-24, 2023)/ed. VV Chyzhik, VA Golub. Kremenets, 120 p. The collection re-veals actual physiological, medical, and psychological and pedagogical problems of physical education and sports in various types (p. 91).

Kolesnik, I., Tereshchenko, I., & Levchuk, T. (2022). Formation of mo-tivation for classes in physical educa-tion of students of higher education institutions by means of gymnastics. Theory and methods of physical edu-cation and sports, (1), 5761.

Kozytska, A. P. (2022). Cheer-leading as a modern form of im-provement of motor activity of stu-dents in a higher education institution / A. P. Kozytska, L. P. Pshenichna, O. V. Buleychenko. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Se-ries 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. of science works / Under the editorship of O. V. Tymoshenko. Kyiv: M. P. Draho-manov NPU, Vol. 3K (147). P. 181185.

Kvasnytsia, I. M., & Bondar, V. V. (2023). Motivational attitude of students of higher education towards motor activity. Section 1. Actual problems of the development of edu-cation in the field of tourism, 147.

Muntyan V. S. (2020). Motiva-tional and value attitude of students to study, physical education and a healthy lifestyle: a comparative analy-sis / V. S. Muntyan, O. V. Popros-haev. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 15: Scien-tific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. of science works / Under the editorship of O. V. Tymoshenko. Kyiv: Publishing House of M. P. Dra-homanov NPU. Vol. 5 (125). P. 109115

Music, V. I., Vasylyk, O. P. (2022). Motivational aspect in the ed-ucational process among students of higher educational institutions. In The 5th International scientific and practi-cal conference "Modern and global methods of the development of scien-tific thought"(October 25–28, 2022) Florence, Italy. International Science Group. 621 p. (p. 389).

Myroshnichenko, V. O. (2023). Peculiarities of the formation of moti-vation for physical education among students of agrarian institutions of higher education / V. O. Myrosh-nichenko, S. M. Amelina, O. Yu. Pu-trov. Scientific Journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 15: Scien-tific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. of science works Kyiv: Mykhailo Drahomanov State Univer-sity, Vol. 3K (162). P. 269276.

Myroshnichenko, V. O. (2023). Pedagogical conditions of motivation of students of agrarian institutions of higher education for physical educa-tion in the conditions of war / V. O. Myroshnichenko, I. M. Yevtushenko. Scientific Journal of Mykhailo Draho-manov Ukrainian State University. Se-ries 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. scientific pa-pers / Ed. O. V. Tymoshenko. Kyiv: Mykhailo Drahomanov State Univer-sity, Vol. 11 (171). P. 128133.

Rybalko, P. F., & Samokhvalo-va, I. I. (2020). Analysis of the devel-opment of motor skills of female stu-dents of higher education institutions by means of sports games in the course of sectional classes. Publishing House "Baltija Publishing".

Salatenko, I., Kharchenko, S. (2023). Modern problems of physical education of students of economic specialties. Collection of Scientific Papers "SCIENTIA", (October 6, 2023; Valencia, Spain), 92–96.

Samokhvalova, I. Yu. (2023). Methodology for the development of motor qualities of students taking into account their professional training [Electronic resource] / I. Yu. Samokh-valova, S. M. Kharchenko. Prospec-tive directions for the development of physical culture, sports, fitness and recreation: monograph. Riga: "Baltija Publishing". submitted for printing.

Shchekotylina N.F. (2022). Or-ganization of classes in physical edu-cation taking into account the indi-vidual characteristics of students / N, F. Shchekotylina, O. V. Bondarenko. Journal "Perspectives and Innovations of Science" ("Pedagogy" Series, "Psy-chology" Series, "Medicine" Series). No. 7(12). P. 492506.

Stadnyk V. V. (2021). Formation of students' motivation for physical activity during physical education during quarantine / V. V. Stadnyk, T. V. Gurtova, V. V. Osinchuk, O. I. Rozhko. Scientific journal of the Na-tional Pedagogical University named after M. P. Drahomanova. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. of science works / Under the editorship of O. V. Tymo-shenko. Kyiv: Publishing House of M. P. Drahomanov NPU. Vol. 10 (141). P. 117120.

Svitlyk V. V. (2020). Develop-ment of motor activity of students in extracurricular forms of physical edu-cation classes / V. V. Svitlyk, V. I. Oliyarnyk, M. P. Melnychuk, L. M. Smirnova, S. V. Festryga. Scientific Journal of the National Pedagogical University named after M P. Draho-manova. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical cul-ture (physical culture and sport): coll. of science works Kyiv: Publishing House of M. P. Drahomanov National University of Applied Sciences, 2020. Issue 6 (126). P. 9295.

Topchieva, G. O. (2020). Peculi-arities of conducting classes on physi-cal education with students in institu-tions of higher education / G. O. Top-chieva. Current scientific research in the modern world: LVIII International scientific conference, February 26-27, 2020. Pereyaslav: Issue. 1 (57). Part 4. P. 142146.

Topchieva, G. O. (2021). The formation of the motivational attitude of student youth towards physical education / G.O. Topchieva. Trends and prospects for the development of science and education in the condi-tions of globalization: a collection of materials of the International Scien-tific and Practical Internet Conference, January 29, 2021. Pereyaslav: Grigo-ry Skovoroda University. Vol. 67. P. 446–449.

Vovk, I., Lapshina, G., Lastovetska, K., & Nesterenko, L. (2020). Assessment of the level of physical fitness of students of agricul-tural specialties. Physical culture, sport and health of the nation, (10), 1219.

Zakharova, O. V., Motuzenko, T. Ye., & Makhno, V. V. (2022). Physi-cal education classes in the process of solving the problem of lack of motor activity of student youth. Proceed-ings. Series: Pedagogical Sciences, (206), 133140.

Завантаження

Опубліковано

2023-12-29

Номер

Розділ

Фізична культура і спорт

Як цитувати

Бринзак , С., & Костенко , М. (2023). Залучення студентів аграрних вузів до занять фізичним вихованням на основі їхніх потреб у руховій активності. Здоров’я людини і нації, 2, 7-18. https://doi.org/10.31548/humanhealth.2.2023.7